2013/03/05

Man kommer långt med enkla medel

Att klä sig snyggt, att känna sig snygg, sexig och manlig behöver inte vara särskilt svårt. Känn bara efter själv när du ska köpa dig ett par nya byxor eller en ny skjorta. Känns det bra, sitter det bra? Framhäver det dina snygga sidor? En av mina favoritbyxor köpte jag på Dressman, en butik jag trodde att jag avskydde. Men jag behövde ett par svarta enkla jeans vid ett tillfälle och kunde inte hitta det i någon av de butiker jag normalt köper kläder och plötsligt var det bara Dressman kvar. Jag gick långsamt in i butiken utan några som helst förhoppningar. De har alla kläder upphängda efter färg på ett sånt sätt att det känns som att deras målgrupp är enbart män som hatar att handla kläder. Det ska vara fort in och fort ut, som ett normalt manligt samlag. Motvilligt gick jag runt i butiken, lyfte av några svarta jeans som alla hängde på samma ställe och strosade bort till provrummet, som givetvis ligger jämte kassan eftersom det är helt givet att deras kunder aldrig skulle få för sig att vilja testa ytterligare kläder. Jag drog trött på mig de första byxorna. De var märkta med Dressman på insidan av linningen. Typiskt, tänkte jag, deras eget lågrprismärke. Men när de väl glidit upp hela vägen kände jag att något var konstigt. De satt som en smäck och jag kände mig både snygg och supersexig när jag såg byxorna i spegeln. Enkla, relativt tajta och gör min häck lagom liten och fast. De är nu mina absoluta favoritjeans. Om jag varit på Dressman igen efter det. Nope! De har faktiskt en hel del snyggt, men jag ogillar att gå in i butiker där man känner sig dumförklarad, så det får nog vänta tills jag behöver en omgång nya svarta...

Snyggt behöver inte vara komplicerat
Enkla kombinationer som alltid funkar
Undrar om tatueringen ingår i priset?
En snygg kavaj kan lyfta enkelheten till oanade höjder
Ibland behövs bara en scarf istället för en helt ny uppsättning kläder

 

Free your mind!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar